zaterdag 1 december 2007

Ik moet naar het Bordeel...

Nee, weest gerust lezer, ik heb geen aandrang om bovenstaande kop werkelijkheid te laten worden. Ik zag deze vette tekst de afgelopen week wel pontificaal op enkele billboards prijken. Lopend door de Froukemaheerd kon ik de aandrang niet meer weerstaan, ik moest en zou de tekst even van dichtbij lezen. Middenin deze kinderrijke heerd in Beijum waren twee posters geplakt met de bewuste mededeling: Ik moet naar de hoeren. Naderbij gekomen zag ik dat het een soort van ide-ele reclame was van Terre des Hommes. De tekst verwees niet naar hitsige mannetjes die zonodig moesten, maar naar kinderen die in een of ander ontwikkelingsland naar het bordeel moeten om te werken. En of er wat geld gestort kon worden om dit soort praktijken te kunnen voorkomen. Het goede doel snap ik al vraag ik me af wat de kinderen aan bijvoorbeeld de Froukemaheerd hiervan zullen vinden. Woorden als fuck you, k-t, l-l, n--ken en p-pen proberen sommige ouders verwoed uit de vocabulaire van hun kroost te verjagen. Maar dan:"Mama, was is een bordeel? En wat gebeurd daar dan?"

Ik ben niet zo vreselijk moralistisch en bekrompen. Maar moet je zevenjarige kinderen die net leren lezen hier nou mee confronteren? Ik moet naar het bordeel? Ach, kom op zeg: fuck you!

Geen opmerkingen: